ТИШИНА, МОЛИМ!

Ако ме видите на јавним местима
немојте ни покушавати да ми тапшете!
Због вас ми се може десити да постанем песник.
А ништа горе нема у овој земљи – него бити песник.
Могао сам бити тајкун, пи-ар, менаџер за све и свашта, банкар, трговац,
лиферант, диверзант, преварант, шпекулант…
(толике фирме на све стране, а ниједна није моја),
демонстрант, демонстратор, убица, самоубица, масовни самоубица…
У најгорем случају – политичар.
А могао сам, такође, бити певач
(јес да никад нисам певао, али зар бих био једини?)
или парадер, гранд-парадер, бизнисмен, шоу-бизнисмен, гранд-шоу-биснисмен…
Могао сам бити љубавник неке славне певачице која ће да се дрогира због мене.
И ја бих се солидарисао у томе (љубав је то), па бисмо обоје били славни.
А ви ме, тако слаткоречиви, наговористе да постанем песник.
Па где ће вам душа!
Уместо да ме лепо испљујете, како доликује, да ме гађате, псујете, вређате…
Уместо да ме спалите, одрубите ми главу, ставите у ланце…
Ви ме величате у звезде.
Шта вам је, људи!
Јесте ли полудели!
Испашче још да се правим важан!
Ја бих вам платио зајмом за привредни препород или бесплатним акцијама,
дао бих свакоме по телевизор, шпорет, фрижидер, замрзивач, трактор…
Ви се сад сигурно питате:
„Боже, како ли овај гледа на нас!“
Па ето…
Гледам вас као на икону.
Гледам – и крстим се.
Кад сте ме већ навукли на све ово, а ви ми сад платите резервне делове за три Мерцедеса, чистачицу за 12 станова, чуваркућу за 35 викендица, пут до Калифорније (да обиђем и оно мало сиротиње тамо), па кад следећи пут будете некоме тапшали, а ви му прво погледајте имовинску карту.
И немам ја времена да се бакћем са тамо неким песницима.
Еј, песник!
Па колико вас то има!!!
Напољу ме чека роба сакривена у листовима папира
а ја, овде са вама, смишљам неке патетичне изразе
и чекам кад ће да дођу по мене.
Ко ће да дође?
Не знам.
Овде ионако све зависи од униформе, зар не?
Чују се сирене…
морам да прекинем…
Чујемо се!

Оставите одговор

