Čoveku i doktoru – s poštovanjem!

Zbog njega su plakale generacije medicinskog osoblja, jer im nije dozvolio ni najmanju grešku prema pacijentima. Sve je moralo da funkcioniše do perfekcionizma. Kada on uđe u prostoriju osetite neizvesnost u vazduhu, kao da će nešto strašno da se dogodi. Strah silazi sa plafona, jeza vam se uvlači u kosti, nemate ni snage ni volje da nešto izustite.
A on?
Tih, povučen i skroman kad je u pitanju njegovo životno delo, ali surov u nameri da dostigne pravičnost, imao je neku posebnu crtu ljudskosti koju ste mogli da vidite samo izbliza, samo ako ga dobro upoznate. Imao sam sreću (i čast) da tu crtu ljudskosti osetim na sebi. Otvarao mi je oči tamo gde su mi ih drugi zatvarali lažima i opscenama. Bio je uz mene baš onda kad su me sa svih strana zavaravali da ću postati pilot, astronaut, fudbaler… Gurao mi je u ruke goblene i štrikeraj, nagovarao me da budem sajdžija, da popravljam televizore… Terao me je da mislim o onome što mi je tu, na dohvat ruke, da ne tražim sebe tamo gde me nema.
A onda?
Pre neki dan na Internetu naiđem na njegovo ime. Pročitam biografiju. Ne, nisam se naježio, osećao sam neizmerno poštovanje prema onome što sam video. I ja sam deo njegove biografije. Zbog mene je kršio zakone i propise. Držao me uz sebe zbog škole a ne zbog lečenja. Držao me i više nego što se smelo, terao me napred duhovno.
O njemu se neće pisati knjige, o njemu se neće snimati filmovi, ovo nije vreme tako velikih ljudi. On će živeti samo u onima što su plakali zbog njega, duhovni slepci sputani svojim neznanjem – živeće i u onima što su zbog njega progledali na oba oka.
Vest o tome da je umro 2007. godine samo me je podsetila da smo svi mi na pruzi na kojoj čekamo voz namenjen baš nama.
U tom čekanju, s iskrenim poštovanjem i zahvalnošću,
mom velikom profesoru i doktoru
Cvetku Rakiću.

Оставите одговор

